søndag den 18. maj 2014

Dag 26 og 27, Villafranca del Bierzo til Ruitelan

Lørdag, den 17.5.2014 og søndag den 18.5.2014
Albergue de la Piedra, Villafranca del Bierzo - Refugio Pequeno Potala, Ruitelan, 20 km. 

For at få min aftensmad, gik jeg ind i midtbyen, hvor der på Place Major (torvet) var flere restauranter med udendørs servering.  Her mødte jeg Peter fra Hamburg. Han havde været syg og var føst startet kl. 10 og var lige ankommet. Han havde indlogeret sig på et hotel.

Jeg fik min aftensmad, en "menu del dias". Og sad og nød det gode vejr. Gik herefter tilbage til alberguet og snart efter i seng.

Dagens rute var på kun på 20 km.  Der er lavet ny motorvej i området, så ruten fulgte i stor udstrækning den gamle hovedvej, hvorpå der næsten ikke var trafik længere. 
Det var koldt denne morgen og jeg var kommet afsted i shorts. Samtidig følte jeg mig rigtig skidt tilpas. Efter 10 km. var jeg inde på en bar, hvor jeg købte mig en Coca Cola. Nu startede problemerne for alvor, for udover at jeg frøs, var træt skulle mavesækken også lige vendes for hver 5 km. Jeg nåede frem til alberguet i Ruitelan ca. Kl. 11.00 men de åbnede først kl. 12.00. Alberguet har været meget hjælpsom med medicin, rigtige drikkevarer samt råd og vejledning. Det meste af resten af dagen blev holdt i soveposen, da kvalmen ikke var forsvundet. På værelset boede vi kun 5 personer - 4 koreaneren ud over mig. 

Da de næste 10 km. af ruten er meget fysisk anstrengende, har jeg valgt at blive her på alberguet i dag for at samle mig kræfter og komme ovenpå. Normalt kan man kun overnatte et døgn på alberguet, men ved sygdom kan perioden forlænges. Jeg er stadig ikke helt frisk, men håber at blive helt klar til i morgen. På stuen er der nu flyttet en læge ind fra San Francicko, så jeg har kvalificeret rådgivning ved hånden. 


2 kommentarer:

  1. Tina Just Nyholm18. maj 2014 kl. 19.42

    Der er ikke lang vej igen, hvor er det godt gået!
    God bedring, Gerner!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din opmuntring Tina. Jeg tror omsider at jeg er ved at få det bedre nu, så optimismen er i behold

      Slet