lørdag den 10. maj 2014

Dag 19, Bercianos del Real Camino til Mansilla de las Mulas

Lørdag, den 10. Maj 2014
Albergue Bercidanos - Albergue El Jardin del Camino, Mansilla de las Mulas, 27 km.


Endnu en dejlig dag på Caminoen. Dagen har lignet de foregående. Vi er jo stadig på Mesetaen, dvs meget fladt og ensformigt. Min oplevelse af Mesetaen har ikke været negativt, hvilket strækningen ofte bliver gjort til. Dette skyldes nok, at den fysisk ikke er krævende, men vi er enige om at naturen er noget ensformigt. I morgen skulle vi nå storbyen Leon, så skiftet naturen igen. 
De seneste to dage havde jeg gået tæt på en vej. Det er ikke altid sjovt, hvis den er meget trafikeret, men det havde den ikke været. Jeg vil tro at der er passeret omkring 20 biler i løbet af et par timer og det er jo ikke voldsomt. Til gengæld havde man fået den geniale ide at plante træer langs stien således at man gik i skyggen af træerne fra kl. 11, hvor solen var ved at brænde igennem. 

Alberguet jeg nu opholder mig på hedder Albergue El Jardin del Camino. Dette er et rigtig godt albergue. Pæne og gode indendørs faciliteter, men det der gør den speciel hyggelig for mig er, at vi udenfor kan sidde på en græsplæne ved borde under parasoller og nyde et glas af det ene eller andet og samtidig opdatere blog eller hygge sig med andre pilgrimme. 



Uden vi havde aftale herom er Sergio, Peter og Martin + andre kendte også dukket op herpå alberguet.
Så jeg tror vi skal hygge os sammen her i haven i det gode vejr. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar