mandag den 5. maj 2014

Dag 15, Hontanas til Boadillo del Camino

Tirsdag, den 6.5.2014
Meson Albergue El Puntido, Hontanas - Albergue En el Camino, Boadillo del Camino, 26 km. 

Efter en hurtig kop morgenkaffe i baren på alberguet, var jeg klar til afgang kl. 6,35. Vejret var dejligt ca.10 graders varme, ingen vind og letskyet vejr. 

Det var en pragtfuld morgen - udentvivl den bedste jeg har haft på Caminoen. Og hvorfor så det? Der var så stille, nej det er ikke rigtigt. Der var fuglesang fra nær og fjernt, som jeg aldrig tidligere har hørt. Jeg gik på en pragtfuld hedevej med en ualmindelig flot natur. Man kunne dufte planterne omkring sig, nyslået hø. - ja jeg overvejede flere gange at sætte mig ned og nyde denne skønne morgen, hvor solen samtidig var ved et stå op. Dejlig at starte dagen med en sådan stor naturoplevelse. Det stod på i ca. 1-2 timer næsten indtil jeg nåede den første by, Castrojeriz efter 9 km. 



Kort efter Castrojeriz går det opad - en 12% stigning på en strækning på omkring 1 km. Jeg har efterhånden lært at komme langt nok ned i gerar til at klare sådanne stigninger med min lille rygsæk på ryggen. Jeg må dog stadig holde pauser for ca. hver 100 meter. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan jeg skulle komme op på dette bjerg med min almindelige rygsæk på ryggen.



På toppen fik vi luften og nød udsigten - skønt vejret ikke var helt klart, inden det gik nedad igen - 18% fald er meget hård ved knæene. Resten af dagens etape - ca. 10 km. gik af gode næsten snorlige veje over højsletten med primært kornmarker på begge sider. 



Rygsækken var i forvejen sendt til albergue "El an Camino" i Boadille del Camino. Denne var valgt hjemmefra, da den har et godt ry. Jeg må sige, at jeg ikke blev skuffet. Selve sengeafsnittet er ikke noget særligt, men der er rigtig fine toilet- og badefaciliteter. Det, der gør stedet så dejligt, er de udendørs faciliteter. Stort område uden for baren med stole og borde og store parasollen, hvor man kan nyde drikkevarer eller noget at spise.  Herudover er der en velplejet "have" med flotte skulpturer i træ og jern samt blomsterkrukker. Til sidst en velplejet græsplæne, hvor man kan slappe af efter dagens vandring. Den udendørs swimmingpool var endnu ikke taget i brug. 







Dagen i dag har nok været den bedste af de 14 dage, der nu er gået. Pragtfuld vejr med sol og  lette skyer og en vandring - specielt de første par timer i en ekstrem flot natur. En god vandring uden problemer af nogen art og nu her på et skønt herberg, hvor jeg ligger på græsplænen og opdaterer blog. Jeg er ved at være kørt ind på Caminoen nu, kender dagens rytme og har fundet min egen rytme for dagen. 
P.S. Jeg får lige øje på kirketårnet bag alberguet. På toppen af tårnet er der minimum 4 storkereder, med storke i hver rede. Dejligt syn. Desværre ikke et syn vi ser længere i Danmark.

Til slut skal der lyde en tak til familie og venner for opmuntrende indlæg på bloggen.

Adios
Hans Gerner



5 kommentarer:

  1. Tak for billedet af dig!! Godt at se dig i fin form :) Og nyd stedet, hvor du er nu. Det var en af vores favoritter. Men vi havde vand i poolen :) Til gengæld var turen dertil ikke så grøn, som din er... KH HJ og AM

    SvarSlet
  2. Nu har jeg lige brugt en hel aften på at blive opdateret på din blog. Dejligt at du trives med Camino-livet. Jeg er spændt på om vi overhovedet får dig at se i DK igen ;)

    KH Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Maria !
      Jeg kan berolige dig med, at jeg kommer hjem sidst på måneden, for jeg glemte at sige mit job op inden udgangen af april måned. Vi har jo også en aftale om en ferie sammen i juli måned, som jeg glæder mig til. Hils Lars!

      Slet
  3. Kære ven.
    Lad mig bare afsløre, at jeg en kort overgang overvejede dit tilbud om at følges med dig på Caminoen. Dels var jeg ikke sikker på, at min højre ankel kunne klare strabadsene og dels troede jeg, at der er et andet sted i verden, hvor jeg hellere ville vandre: Scotland. Den sag er jeg nu ikke så sikker på mere og glæder mig bare over at læse, hvor meget du oplever. Det ville helt sikkert ikke have været det samme at gå to sammen, så lad os bare gemme nogle venne-ting til senere.
    Fortsat god tur.

    Venlig hilsen
    Svend Erik (og Ellen)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen og Svend Erik!
      Tak for din tilkendegivelse. Sjovt jeg gik lige i dag på min vandring og tænkte på, at det er skønt at have en masse gode oplevelser, men det kunne nu være dejligt at have nogen af sine nære, at dele dem med. Du og Ellen var i den forbindelse i mine tanker.
      Mvh. Hans Gerner

      Slet