søndag den 27. april 2014

Dag 6, Estrelle til Los Arcos

Søndag, den 27. april 2014
Albergue de Peregrinos, Estella til Albergue de la Fuente Casa de Austria, Los Arcos, 22 km. 

9 kg. - Er det forskellen på en fiasko og en god oplevelse?
Som jeg skrev i går, var jeg total udmattet efter dagens strabasser og jeg frøs på grund af en begyndende forkølelse. Jeg har erfaret. At min ene lunge ikke er nok til de udfordringer en camonovandring med 500 til 800 højdemeter pr. dag. For mig er det væsentligt at gennemføre mit projekt, men jeg vil gerne have gode oplevelser med hjem i bagagen.  Derfor besluttede jeg mig for at prøve med transport af rygsækken med undtagelse af det mest nødvendige. Dette har i dag for mig været en god løsning specielt på de etaper hvor der skal forceres mange højdemeter. Jeg nød min vandring i dag og glædede mig over at jeg ikke havde rygsækken med for det gik godt nok meget opad de første 10 km. Jeg måtte dog stadig nu og da stoppe op for at få luften. Nu føler jeg, at jeg går på samme vilkår som mine medpilgrimme, dog kan jeg stadig mærke at de har 2 "motorer", når der er brug for det.


Dagens etape kan godt kaldes "Den ensomme vandring", hvilket skyldes at man i 3 timer kun er overladt til sig selv og landskabet. Men samtidig betagende i en grad, som sjældent opleves. At man i Europa kan vandre i timevis uden at møde et menneske, kun overladt til naturen. Farven grøn har været meget karakteristisk i dag primært i form af kornmarker, skove og vinmarker. 


Byen Irache efter små 5  km, er kendt for et kloster, men for pilgrimme er byen nok mest kendt for, at det er her at den lokale vinbodega udover en vandhave med drikkevand, har opsat en hane med gratis rødvin til alle pilgrimme. Det er det eneste sted på hele pilgrimsturen, ja i hele verden, at der forefindes en vinhane til fri afbenyttelse. 


En stof del  af turen gik jeg i dag i mig eget selskab, da jeg lige havde lyst til at gå i min egen rytme og passe mig x selv. På slutningengen af ruten løb jeg ind i Frank fra Belgien.  Han havde problemer med knæene og havde tidligere stået en dag over. Vi havde en god snak, men da jeg nok pressede ham lidt i forhold til min normale ganghastighed skiltes vi efter ca. en halv time med hilsnen Buen Camino. 

Skønt jeg startede sent i dag var jeg allerede fremme ved mig herberg i Los Arcos kl. ca. 13.15. Herberget ef ikke så stort, måske på mange måder lidt primitivt. men der er masser af plads til hygge og samvær i en udendørs gårdhave, hvor vaskehøjet også kunne hænges til tørre i det gode vejr. 



På min vandring er jeg flere gange løbet ind i en frisk gut fra Korea. Da han også bor på herberget blev vi enige om at gå ud i byen og spise aftensmad sammen. 
Billy er 32 år og kommer fra Syd Korea hvorfra der er en del på Caminoen. Han har hidtil haft et job som koordinator for forsikringssalg i 200 banker for Samsung Insurance, men havde opsagt jobbet og ville lige gå Caminoen inden han skulle starte i andet job. Efter middagen gik vi tilbage til herberget. Jeg krøb i min sovepose, for jeg frøs lidt. 

Jeg har haft problemer med at komme på nettet på min IPAD, så jeg måtte i stedet bruge min IPhone. Håber at jeg får problemet løst ellers vil jeg ikke kunne oploade billeder. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar