lørdag den 26. april 2014

Dag 5, Puente la Reina til Estriella

Lørdag, den 26 april 2014
Albergo Padres, Puente la Reina  - Albergue de Peregrinos de Estellla 23,3 km 

I aftes sluttede dagen med en rigtig god buffet og vin/øl ad libitum på det hotel, som alberguet var en del af. Pris EUR 13 alt inclusive.  Jeg fik selskab af 4 australske midaldrende piger som var på Camino fra St. Jean Pied de Port i Frankrig og til Logrono. De havde købt en pakke med fly, hotelophold og transport af bagage fra hotel til hotel. En lidt anden caminoform. Vi fik en god snak om danske tv serier som var meget populære i Australien og så vendte vi også kongehuset, men jeg må erkende at se havde mere styr over børnebørnene end jeg havde.
Tilbage i seng kl. 21.30 - jeg faldt straks i søvn og vågnede først kl. 07.00 så det var godt til en træt pelegrino.

Dagens rute ville gå i naturskønne områder. Vi var nu ude af Pyrenæerne og kom ind i Navarras vinmarker.


Dagens rute er knap så hård som gårsdagens. Alligevel er der 786 højdemeter som skal klares.
Jeg bliver nødt til at indrømme, at for kraftige stigninger over for kort afstand er jeg ikke god til. 



En stor del af dagens rute gik på den gamle rute, som blev benyttet for over 800 år siden. Broen på billedet nedenfor stammer fra den tid. Når man går her i dag mærker man rigtigt historiens vingesus.


Ellers må jeg sige, at tilværelsen som pilgrim er ved at komme ind under huden. Morgenproceduren, pakning af rygsæk og så afsted, kaffe med fx en crossant på en bar 5-7 km efter start. Frokost bestående af typisk en bocadillo og ofte noget nypresset appelsin juice omkring 15-18 km. Fremme ved målet for dagens etape omkring kl. 14. Herefter står den på udpakning af rygsæk, bad, tøjvask mv og ofte trænger man til en hvil inden man måske finder en bar for en forfriskning i form af typisk en Caca Cola eller en cerveza (øl). Herefter er der en blog der skal opdateres mv. Så alle dage ligner i stor udstrækning hinanden.

Jeg nyder min Caminovandring, men nydelsen kunne være meget bedre, såfremt jeg havde mere overskud, for jeg må indrømme at jeg er mere træt end godt er, hvilket som nævnt skyldes store problemer med åndedrættet. At være så smadret som jeg har været de seneste dage tager meget af glæden.  Jeg håber og tror på, at det løser sig på den ene eller anden måde i nær fremtid. 

Buenos tardes
Hans Gerner
P.t. i  Estella







3 kommentarer:

  1. Hej Hans
    Fantastisk at læse om dine oplevelser og genopleve det hele. Jeg tror på at du finder en rytme, så du kan gå hele vejen. Vi skulle også finde vores grænser - og fandt dem måske først da Pat fra USA (på 77 år som gik sin 8. camino) sagde til os, at nøglen til at gå hele vejen var "to be walking in a relaxed manner". Så forsat herfra: "Buen Camino!" Hans Jørgen og Anna-Marie

    SvarSlet
  2. Kære Gerner
    Hvor er det spændende at følge din tur. Smukke fotos!
    Fortsat rigtig god tur - og pas nu på dig selv.
    Buen Camino - KH Tina

    SvarSlet
  3. Hej Gerner
    Tak for din fantastiske spændende beskrivelse om din vandring som pilgrim. Hører også at det er mega hårdt, men tror nu alligevel du finder din rytme. Spændt på dagens tur. Rigtig mange tanker herfra. KH. Annelise

    SvarSlet